Saturday, October 22, 2005

え~ 今日は僕はラッキーですね~

日本に到着日から一日あとときに(2001年4月5日)、スパーに買物しに行きました。
しかし、スパーの入り口ところにたくさんのすっっっっごいおいしそうバナナがありました。。。
じゃ~ 買おうっかと思って。。。でもそんないっぱいは食べないから、しょうがない、バナナを一本だけ買いましょう! (^-^)

一本バナナをもってレジにいって、そしてスパーの働いてるの女の人にそのバナナを渡しました。。。
そのとき:

彼女:”#$%&$&#$%%&##$#%#%$#%&#$#”私に言いました。
僕:*ぜんぜん分からないね~*。。。”ありがとう!”(^-^)

しかし彼女は僕のとったバナナを持ってそとに突然いきました。

僕:*なに?どこに行ったかな~*

それで彼女はついにレジにもどった、そして彼女は僕目の前でそのバナナとあと4本のバナナ振っているで:

彼女:”#$%&$&#$%%&##$#%#%$#%&#$#!”
僕:”え~!ラッキーですね!同じ値段で5バナナもらいました!。うれしい!(^-^)Y”そしてそんな気持ちでスパーから出ました。。。。そのときに!よく分かった!すべてバナナはセット(房売り)でありました。

新しいことを勉強しました!日本ではイタリアと違うことが、果物とか肉とか野菜を買うときに量り売りを使わないね~ (*T . T*) 恥ずかしいね~



One day after (2001/4/5th) my arrival in Japan I went to the supermarket.
When I arrived in front of it I saw next to the entrance a looooot of very tasty looking bananas and I decided to buy one. Bananas were in bunches of about 4 or 5....but I wanted to buy just one of those...so I took one and I went straight to the casher where I gave the banana to the lady working there.
At the moment she started to say something that sounded like this:

"$%%#%$#%$#%$#%#$&#$#$&%#$%$#%#$%#$&!" and she suddenly left and went outside with that banana...

I was thinking what was going on and where she was gone...when suddenly she came back with my banana and other 4 of the same bunch...and waving them in front of me she said something like:

"$%%#%$#%$#%$#%#$&#$#$&%#$%$#%#$%#$&!"...I though "wow! today is my lucky day! I got 5 banana for the price of one!!"...(^-^)Y and happily I left the supermarket...in that moment looking at the other bananas I saw that aaaaaaaaaaaaaaaaaaall of them were in bunches of 5!

In Japan when you buy vegetables, fruits or meat at the supermarket the scale is not used as we do in Italy! (*T . T*) what a shame!!!

No comments: